Pardubáci využívají MHD ve 22 % svých cest po městě.
Tento podíl od roku 2012 mírně stoupá, tehdy činil pouze 19 %. Celkovou nabídku veřejné hromadné dopravy (VHD) v běžném pracovním dni tvoří 1897 spojů městské hromadné dopravy (MHD), 466 spojů veřejné linkové dopravy a 503 vlaků železniční osobní dopravy. Z analytické části ParduPlánu se dá také vyčíst třeba to, že MHD převeze každý den 72 905 osob.
V Pardubicích je cesta k úplné bezbariérovosti MHD téměř u konce.
Poslední data ukazují, že 62 ze 72 autobusů a 55 z 58 trolejbusů ve městě je nízkopodlažních. Z údajů o vozovém parku MHD lze také zjistit, že od roku 2021 má dopravní podnik 80 vozidel s ekologickým pohonem (58 trolejbusů a 22 CNG autobusů).
Nejvytíženější zastávkou je Masarykovo náměstí.
Za den na ní nastoupí a vystoupí neuvěřitelných 23 664 cestujících. Nejvíce spojů je vypraveno na páteřní trolejbusové lince číslo 13 – 163 spojů v pracovních dnech. Průměrná délka spoje pardubické MHD je 9,2 km. Linka 88 však na cestě z depa až na konečnou najede těch kilometrů mnohem více. Její délka je 25,5 km.
Věděli jste, že?
Základ pardubické MHD v současné době stojí na bedrech 7 páteřních linek. Ty zajišťují spojení lidnatých městských částí se širším středem města i jednotlivých sídelních oblastí navzájem.
Pardubické nádraží mělo jako první v republice bezbariérový systém. Všichni cestující se tak mohou bez problémů pohybovat po celém nádraží a je jim umožněn snadný nástup a výstup z vlaku.
Cesta vlakem z Pardubic do Prahy, Brna, Olomouce i Hradce Králové vám zabere méně času než stejná cesta autem. Naopak do Liberce nebo Jihlavy je prozatím časově výhodnější silniční spojení.